Tajlandske palačinke uz engleski nogomet, Railay beach i long-tail brodovi

Railay_beach

Kako izgleda tipično turističko mjesto na Tajlandskoj rivijeri, zašto koriste goleme automoblske motore na malim brodovima i kakve sve to ima veze se nogometom i palačinkama?

Spontana putovanja bez rezervacije avionskih karata unaprijed imaju svojih prednosti i nedostataka. U dosadašnjem dijelu putovanja Tajlandom jedini nedostatak sa kojim smo se susreli bila je neizvjesnost, sada nas je prvi puta opalilo po novčaniku. Naime želite li nekoliko dana prije putovanja u što je moguće kraćem vremenu stići od Chiang Maija na sjeveru zemlje do Krabija na jugu usred kolovoza to će vas koštati.

Thai Smile i Leicester City FC

Jedino što je bilo na raspolaganju bio je let preko Bangkoka. Ovaj drugi let sa aviokompanijom Thai Smile bio je moje prvo iskustvo leta u prvom razredu (mislio sam da su nam dali free upgrade, ali kasnije sam shvatio da sam platio prvi razred jer nije bilo više mjesta u „drugom“) Kratko (1,5 sat), ali slatko. Dobili smo veći smiješak od običnih smrtnika, piće dobrodošlice i ukusnije jelo, što me se toliko dojmilo da sam se morao javno zahvaliti putem twittera. Odgovor sam dobio točno tri mjeseca kasnije.

Na aerodromu u Bangkoku uz gomilu trgovina i fast food restorana istaknuo se štand Engleskog nogometnog kluba Leicester City. OK, da je riječ o Manchester Cityju (čiji vlasnik je nedavno bio zloglasni bivši premijer o čemu sam već pisao u poglavlju o Bangkoku) ne bi ništa rekao, ali radi se o Engleskom tada drugoligašu (u međuvremenu su izborili nastup u prvoj ligi). Google me je upotio da je vlasnik kluba Vichai Srivaddhanaprabha, tajlandski milijunaš težak 1 bil. USD. Ovaj gospodin je u samo nekoliko godina upeterostručio svoje bogatstvo. Glavni izvor prihoda su mu trgovine na aerodromima. Sumnjam da se oprema Leicester Cityja nešto posebno prodaje, ali zašto si ne priuštiti nešto za svoj gušt.

Kako nismo bukirali smještaj unaprijed na aerodromu smo nazvali Baan To Guesthouse (foursquare preporuka). Simpatični gazda je sjeo u kombi i došao po nas, naravno uz smiješak i dubuki naklon po dolasku u hostel.

Večera na cesti

Krabi je turistički gradić na istoimenoj rijeci od nešto manje od 27 000 stanovnka u koji ljudi dolaze iz dva razloga – kako bi posjetili Railay poluotok ili kao međustanicu prema Ko-Phi-Phi otoku . Poduzetna gazdarica u hostelu nam je uz ukusnu večeru odmah ponudila rezervaciju broda za Ko-Phi-Phi i izleta na Railay beach, najpovoljnije što ćemo naći naravno uz široki smiješak od uha do uha. S obzirom da je cijena sobe koju smo dobili bila i više nego povoljna nismo ju imali srca odbiti.

Railay_beach

Prvo večer iskoristili smo za šetnju gradom koji vrvi od turističkih agencija i restorana, no za razliku od obližnjih gradića poput Ao Nanga zadržao je dozu autentičnosti. Glavna atrakcija je naravno Night market, no mene se posebno dojmio neugledan restorančić/štand na cesti sa stolovima koji se nalaze doslovce na zemlji uz cestu. Mi smo naravno bili jedini stranci.

Roti palačinke

Nakon večere na cesti preskočili smo škorpione i rakove i odlučili se za jestiviji tajlandski specijalitet za desert - Roti palačinke sa bananom. Osim što su jako fine posebna je atrakcija gledati kako se ovaj ulični specijalitet priprema. Mladi tajlanđanin bio je izuzetno ponosan kada je vidio da sam izvadio kameru te je spremno demonstrirao svoje umijeće.

Veliki dan za Tajland – Počinje Premiership

Nakon ukusnog obroka posjetili smo neizbježni Night market, centar života svakog tajlandskog mjesta. Uz standardne kulinarske delicije mene se posebno dojmio mladi tajlandski par, on u dresu Manchester Uniteda (domaćem), ona u Arsenalovom (gostujućem). To me podsjetilo na domaću tviterašici @Arsenalofka i njezinu bolju polovicu koja navija za ManU kao i na jedan do važnijih događaja na Tajlandu (nakon kraljičinog rođendana naravno) - početak engleske Premier lige.

Isprva sam se zabrinuo da pronalazak mjesta gdje bi pogledali utakmicu Swansea - Manchester United mogao biti pothvat no, ispostavit će se, uzaludno. Naime većini kafića je nogomet, uz tajlandske šlagere, glavni mamac za privlačenje kako domaćih tako i stranih gostiju. Odlučili smo se za Cro-magnon Cafe, kafić krcat uglavnom mladim tajlanđanima koji su strastveno proslavili golove Wellbecka i Van Persija za pobjedu Uniteda 4-1 uz sponzorsko Singha pivo. Tada još ništa nije ukazivalo na katastofalnu sezonu Crvenih vragova. U svakom slučaju shvatio sam zašto engleski odlaze na pripremne turneje po Aziji, i zašto si dopuštaju da azijske pivovare sponzoriraju njihove klubove uz toliko finog piva na otoku.

Krabi_market

Long-tail brodovi

Drugi dan u Krabiju iskoristili smo za cjelodnevni izlet na Railay beach, zaista božanstveni polutok na toplom Andamskom moru koji je visokim stijenama izoliran od kopna. Jedini način da se do ovog rajskog poluotoka dođe je morskim putem neizbježnim Long-tail brodom ili po azijski Ruea Hang Yao-om. Ovo fascinantno drveno plovilo specifično je po dugačkom repu, točnije grdosiji od motora. Riječ je o automobilskom motoru koji se može okretati za 180 stupnjeva, izuzetno je pouzdan i jednostavan za održavanje. Kasnije ćemo doznati da je ova priča nešto skuplja od naše barke sa Tomosom 4. Cijena jednog ovakvog na prvu neuglednog brodića se kreće oko 60 000 eur. Danas se uglavnom koriste za prijevoz turista.

Long-tail boat

Raj Railay

Istočna uvala Railaya u koju smo pristali je navodno ružna, barem smo tako pročitali. Kasnije smo uvidjeli i zašto. Naime u popodnevnim satima voda se povuče nekoliko metara, uvala se pretvori u blatnjavu kaljužu prepunu long-tail brodica koji ostanu nasukani kao ribe na suhom.

Railay_beach_east

Prostor od nekoliko stotina metara između istočne i zapadne obale nakrcan je za tajlandske pojmove skupim bungalovima. Zapadna plaža je po meni najljepša koju sam vidio na Tajlandu, čak i u konkurenciji razvikanog Maya beacha. Visoke stijene koje se spuštaju na plažu raj su za penjače koji dolaze ovdje iz svih krajeva svijeta, zelekasto more i pijesak kao da su izašli iz photoshopa.

Railay_beach Railay_rock

Falusi i majmuni

U podnožju stijena nalazi se špilja Hat Phra Nang, svetište lokalnih ribara specifično po tome što se sastoji od falusa raznih oblika i veličina. Legenda kaže da je u trećem stoljeću prije Krista brod kojim je plovila Engleska princeza doživio brodolom na stjenama Railaya. Duh princeze nastanio se u špilju te počeo ispunjavati želje. To su iskoristili lokalni ribari vjeurujući da im je upravo princeza garancije dobrog ulova.

Hat_phra_nang monkey_cave

Upozorili su nas da puteljak koji spaja istočnu i zapadnu obalu nastanjuju ne baš pristojni majmuni. Već kad sam pomislio da ih neću vidjeti odjednom su se počeli pojavljivati sa svih strana. Navodno su sposobno prekopati vam stvari i samo se poslužiti. Neki se nisu libili pokazati, ali i iskoristiti vlastite faluse (ne mislim na mokrenje). Pri pokušaju da ih fotografiram pokazali su interes za moju foto opremu, to je bio znak da se udaljim.

Krabi_street

Pred kraj dana zajedno sa talijanskim parom unajmili smo long-tail čamac za obližnji Ao-nang, još jedno turističko mjesto koje „hrani“ Riley Beach. Unajmili smo vozača trokolice koji nas je vratio u Ao Nang. Neuspojava nakon pola sata vožnje na vjetru bila je klasična mikrofonka i vampirske oči. Sljedeća postaja – Ko-phi-phi.

Krabi, Ko-Phi-Phi foto galerija

Prethodni nastavak Tajland putopisa
Tajland putopis br.6 - Kratak trekking, prvi rafting, dugi vratovi i zadnji slonovi